Dreptul muncii

Codul muncii, mai precis Legea 53 din 2003, publicata in Monitorul oficial al Romaniei cu nr. 345 din 18.05.2011, este principalul act normativ, insa nu unicul, care reglementează domeniul raporturilor de muncă, modul în care se efectuează controlul aplicării reglementărilor din domeniul raporturilor de muncă, precum şi jurisdicţia muncii.

Codul muncii se aplică şi raporturilor de muncă reglementate prin legi speciale, numai în măsura în care acestea nu conţin dispoziţii specifice derogatorii.

avocat dreptul muncii Oradea Curpas Florian CristianAcesta stabileste in cadrul art. 3 faptul ca – “Libertatea muncii este garantată prin Constituţie. Dreptul la muncă nu poate fi îngrădit. Orice persoană este liberă în alegerea locului de muncă şi a profesiei, meseriei sau activităţii pe care urmează să o presteze. Nimeni nu poate fi obligat să muncească sau să nu muncească într-un anumit loc de muncă ori într-o anumită profesie, oricare ar fi acestea”.

Subdomenii relevante in material dreptului muncii, in cadrul caruia cabinetul avocatial isi desfasoara activitatea pentru portofoliul de clienti, tine de urmatoarele arii de specializare: proceduri disciplinare, contestatia deciziilor de sanctionare angajat, contestatii fata de deciziile de desfacere a contractelor individuale de munca, proceduri de negociere contractuala.

În aceasta materie, echipa cabinetului poate sa asigure urmatoarele servicii:

– consultanta juridica de specialitate;
– puncte de vedere legale cu privire la problemele juridice determinate de relatia de munca;
– analizarea, adaptarea, conceperea, realizarea si personalizarea contractelor individuale de munca;
– intocmirea de acte juridice si documente juridice pentru client;
– asistarea clientului la negocieri contractuale si extracontractuale;
– asistenta clientului in cadrul procedurilor de mediere, intermedieri;
– asistenta juridica a clientului in cadrul procedurilor de cercetare disciplinara;
– reprezentare si asistare in fata instantelor de judecata.

#a