INTERVIU APARUT LA O REVISTA ONLINE

Interviu cu Florian Curpaș, Avocat Titular, Cabinet Individual Avocat Curpaș Florian Cristian – aparut in 3 martie, 2022

avocat dreptul muncii Oradea Curpas Florian Cristian

Aveți o experiență de 13 de ani în avocatură. Cât de importantă este încrederea, credibilitatea și notorietatea profesională pe care o transmite avocatul clienților săi?

Vă mulțumesc, pentru privilegiul și invitația de a fi prezent în cadrul revistei dumneavoastră și de a exprima o parte din gândurile mele prin intermediul acestui interviu.

O experiență de 13 ani de avocatură, destul de bogată aș putea spune și plină de satisfacție profesională, în care până acum am învățat că succesul surâde doar celor perseverenți, neobosiți și serioși.

Nu pot să nu observ că întrebarea dumneavoastră are trei componente: încrederea, credibilitatea și notorietatea profesională, trei elemente în strânsă legătură, aș putea spune o legătură indisolubilă, niciuna dintre aceste componente neputând a exista fără prezența celorlalte.

Deși, conform statutului profesiei, se instituie o prezumție în favoarea avocatului, care se bucură de o încredere din partea clientului și care are la bază secretul profesional, aceasta nu este una absolută, ea trebuie să fie câștigată prin acțiunile și prin sfaturile pe care avocatul ca și profesionist al dreptului le acordă clientului său.

Trebuie menționat faptul că secretul profesional, din punctul meu de vedere reprezintă apogeul profesiei de avocat, reprezintă chintesența acestei profesii, principiul care nu are și nu poate să aibă excepții, bineînțeles nu vorbim și nu tratăm aici, despre acele limitări instituite de însăși legiuitor în materia dreptului penal.

Odată dobândită încrederea clientului, care observă că sfaturile acordate au la bază rigorile legale și că drepturile deținute pot să fie protejate prin acțiuni ferme și concrete, toate acestea duc la dobândirea credibilității și în aceste condiții relația client-profesionist este consolidată.

Credibilitatea este cea care creează notorietate profesională, se dobândește în timp, prin seriozitate față de profesie, față de clienți și față de ceilalți participanți la actul de justiție (instanțele de judecată), prin păstrarea cu sfințenie a secretului profesional și prin oferirea indiferent de situație doar a acelor sfaturi juridice care sunt în măsură să protejeze interesele și drepturile clientului.

Dacă nu mă înșel, Warren Buffet spunea – “It takes 20 years to build a reputation and five minutes to ruin it. If you think about that, you’ll do things differently”, ca să traducem – îți trebuie 20 de ani ca să îți clădești reputația și doar 5 minute ca să o distrugi, dacă conștientizezi acest aspect o să faci lucrurile diferit, acest principiu de viață este aplicabil pe deplin în cadrul profesiei de avocat și să știți că nu doar în ceea ce privește relația avocat-client ci și în ceea ce privește relația avocat – ceilalți participanți la actul de justiție.

Ce reprezintă pentru dumneavoastră profesia pe care o practicați și care sunt valorile după care v-ați ghidat în exercitarea acesteia?

Ce presupune pentru mine profesia de avocat? O foarte bună întrebare care poate să aibă foarte multe răspunsuri bune, însă cred că pentru mine, personal, profesia de avocat reprezintă o expresie supremă a libertății necenzurate și necenzurabile, întrucât avocatul este acea persoană care de cele mai multe ori va spune acele lucruri care nu se doresc a fi spuse, dar care trebuie să fie spuse. avocat exproprieri oradea

Confidențialitatea și secretul profesional, țin la această valoare mai mult ca la oricare alta și cred că orice fel de încălcare, cenzurare, limitare a acesteia duce la o știrbire a reputației profesiei de avocat și duce la crearea premiselor pentru a abuza de prerogativele puterii în vederea procedurii de abuzuri.

Umanitatea și empatia, nu poți, într-o societate în care cu tristețe observ că suntem din ce în ce mai mult doar niște cifre pentru statistică, nu trebuie și nu este indicat să fi un simplu profesionist al dreptului, în relația cu clientul trebuie să te conectezi cu acesta, trebuie să îi înțelegi problemele, nu doar din perspectiva juridică ci și din perspectiva sentimentală, aceasta nu înseamnă că trebuie să trecem dincolo de granița profesională, întrucât aceasta va afecta posibilitatea de protejare a drepturilor deținute de către client.

Vorbesc despre acea empatie profesională, să observi ce îl animă pe client, care îi este scopul și dacă acesta îi servește intereselor sale, pentru că nu de multe ori, diferitele divergențe juridice au și un substrat emoțional, cu atât mai mult în materia afacerilor, unde multe probleme juridice pot să fie evitate dacă orgoliul este eliminat din procesul de raționament.

avocat dreptul familei Curpas Florian Cristian

Prin ce se caracterizează stilul dumneavoastră de leadership? Cum vă motivați echipa?

Stilul meu de leadership – axat pe câștigul clientului. Cred că răspunsul la cea de a doua parte a acestei întrebări trebuie să înceapă în primul rând cu întrebarea ce fac eu pentru a mă motiva pe mine ca și profesionist, întrucât elementele care mă motivează pe mine de cele mai multe ori duc și la motivarea echipei.

Poate că este o gândire care nu își mai are corespondentul în cadrul actualei societăți, totdeauna am crezut că sunt un om conservator și nu trebuie să înlăturăm, doar pe considerentul ca fiind vechi anumite principii de conviețuire socială, dar am observat că ceea ce mă motivează cel mai mult, este ideea că eu ca și avocat, profesionistul în care clientul își pune toată speranța și încrederea, cel care trebuie să vegheze la respectarea fidelă a drepturilor deținute, nu am și nu voi avea niciodată luxul de a abandona.

Este un concept pe care prin munca mea încerc să îl insuflu de fiecare dată, nu doar colaboratorilor mei, totdeauna există o cale juridică legală și totdeauna aceasta trebuie să fie găsită.

J.P. Morgan spunea – “Well, I don’t know as I want a lawyer to tell me what I cannot do. I hire him to tell how to do what I want to do”, adică un avocat este angajat pentru a spune clientului ce poate să facă și cum poate să facă, nu pentru a spune ce nu se poate face.

Cât de mult a schimbat tehnologia modul de lucru al avocaților și comunicarea acestora cu autoritățile și clienții? avocat oradea

Profesia de avocat și în mod special modul de lucru al avocaților a fost schimbat foarte mult, chiar aș spune substanțial de tehnologie, și nu atât de mult de tehnologie, pentru că aceasta exista și înainte, ci mai mult de acești ultimi doi ani, în care instituțiile publice au fost obligate să implementeze tehnologia în modalitatea de lucru a acestora.

În prezent, foarte mult timp „mort”, care în mod normal se pierdea pe coridoarele diverselor instituții publice, a fost eliminat prin implementarea semnăturii electronice și prin acceptarea ei ca și modalitate de lucru.

Ca și avocați, trebuie întotdeauna să fim conectați la cele mai noi tendințe tehnologice, softuri legislative care îți arată totdeauna modificările recente ale actelor normative, baze de date care cuprind jurisprudența actuală pe diversele probleme juridice existente, baze de date unde la un simplu click găsim puncte de vedere doctrinare importante, toate acestea au ușurat munca avocatului.

Deși, în cadrul profesiei, sunt multe păreri că o tehnologizare excesivă a actului de justiție va duce la o diminuare a clientelei, eu personal nu sunt de aceeași părere, nu cred că mai este de actualitate să stăm la arhive și să studiem dosare, când se poate face totul din confortul propriului birou, în timp real cu clientul de față.

Dacă este să observăm, inclusiv în cadrul actualului Cod de procedură civilă, este instituită procedura de administrare a probelor prin intermediul avocaților sau a consilierilor juridici, procedură care este rareori uzată în practică, dar care prezintă avantaje nete atât din perspectiva timpului cât și a modalității de comunicare.

Cum au evoluat cerințele clienților și complexitatea dosarelor la care ați lucrat, în ultimii ani? avocat muncii oradea

Pot să spun cu mâna pe inimă că nu mai există dosare simple, toate presupun o oarecare complexitate și aceasta din ce în ce mai ridicată, îmi este dor de acele dosare care se terminau la primul termen de judecată.

În ceea ce privește perspectiva cerințelor care vin din partea clienților, acestea au evoluat spre ideea de specializare, în sensul că clientela în materia dreptului comercial nu mai caută acel avocat care le face pe toate, ci caută și este dispusă să plătească echipe de avocați care să aibă specializări diferite, pentru că astfel problema juridică poate să fie tratată din perspective diferite ale dreptului. avocat oradea

Acesta este un semn al evoluției din perspectiva gândirii antreprenoriale, nu mai merge cu căutatul pe Google, nu mai merge cu întrebatul în stânga și în dreapta, companiile care au o problemă juridică doresc ca aceasta să fie soluționată cu celeritate și în așa fel încât să fie eliminate orice fel de riscuri adiacente, chiar dacă aceasta presupune un cost.

Sunt multe instanțe care nu stau bine cu echipamentele IT&C și care duc lipsă de personal și de experți judiciari. În ce mod contribuie aceste neajunsuri la finalizarea cu întârziere a proceselor?

Având în vedere actualul context economic și social în care putem observa tendința din USA, mai precis valul de demisii în rândul angajaților, nu cred că putem să spunem că există domeniu în care nu ne confruntăm cu lipsa de personal și mai ales de personal de specialitate. avocat bun oradea

Observ faptul că se fac eforturi materiale importante la nivelul autorităților responsabile ca în sistem să fie atrase persoane calificate, care să suplinească lipsurile și aceste eforturi sunt îmbucurătoare.

Dacă există lipsuri din perspectiva echipamentelor tehnologice, putem spune cu siguranță că acestea nu sunt generalizate și acestea nu afectează actul de justiție, însă ce duce la prelungirea duratei proceselor, este lipsa de personal, existând numeroase instanțe de judecată din țară subdimensionate din perspectiva schemei de personal.

Acestea duc în mod efectiv la afectarea drepturilor clientelei, nu este normal ca pentru soluționarea unor cereri necontencioase cum sunt încuviințări de executare silită să trebuiască să aștepți o săptămână, dar observ că se fac eforturi pentru remedierea acestor probleme.

avocat Oradea Curpas Florian CristianCe hobby-uri aveți? Cum vă relaxați după o săptămână intensă de lucru?

În primul rând, pandemia ne-a adus aminte, pentru că dintotdeauna a fost așa doar că am uitat noi, că nimic nu este mai important decât familia și timpul petrecut împreună cu aceasta.

De aceea după o săptămână intensă de muncă, relaxarea vine prin activitățile pe care le fac împreună cu soția și cei doi copii, care spre fericirea mea sunt în acea perioadă a vieții (3 ani și respectiv 5 ani) în care, încă caută prezența fizică a tatălui și nimic altceva nu contează decât să petreacă timp cu mine, făcând de la cele mai simple lucruri (un puzzle, cititul unei povești) până la cele mai complexe (învățatul sporturilor de iarnă). avocat civil oradea, avocat exproprieri oradea

Am observat de asemenea că în acele momente în care, am în lucru dosare mai delicate din perspectiva complexității, o carte bună, totdeauna mă face să mă relaxez. cel mai bun avocat divort oradea

Nu în ultimul rând sportul, cât mai mult și cât mai intens, pe lângă faptul că duce la implementarea unei discipline personale, face foarte multe din perspectiva sănătății trupești cât și mintale, îmi aduc aminte cu drag de sfatul medicului meu de familie care mi-a spus că nu contează ce sport faci, chiar dacă alergi pentru o jumătate de oră, însă în acea jumătate de oră – “ești tu cu tine și nimeni altul”. avocat oradea

Vă recomandăm să citiți și următoarele articole:

Aprecieri la adresa noastră

Interviu pentru Legal Magazin

Succes in cadrul unui litigiu in materia expropierii, purtat in contradictoriu cu Primaria Municipiului Oradea

Succes pentru clientii de la Cabinet Avocatura Curpas Florian Cristian la ICCJ

Nimeni nu este mai presus de lege – Succes în cadrul unui litigiu în contradictoriu cu Protecția Consumatorilor Bihor și Agenția Județeană a Finanțelor Publice Bihor

Opinia ICCJ privind prejudiciul moral – Prezumție legală. Decizie de speță

Autor: Avocat Oradea – Curpas Florian Cristian

BIROU AVOCATURA ORADEA – P-ta 1 Decembrie, nr.5, ap.5, Oradea, Jud. Bihor

Tel: +40 746 042 741, Email: av.curpas.florian@gmail.com